Kwark-sinaasappelpannekoekjes


Als ik niks in huis heb bak ik vaak pannekoeken in een of andere vorm. Vandaag had ik geen melk maar wel kwark. Dat leek me ook wel wat en na even googlen blijken die inderdaad te bestaan, wist ik veel. Ipv melk heb ik sinaasappelsap gebruikt. Dat is lekker. Deze pannekoekjes doen denken aan die american pancakes, klein pannetje gebruiken om in te bakken, dat werkt het beste. Eigenlijk een ontbijt dus, met wat vers fruit en nog wat kwark ernaast wordt het misschien ook nog een soort van gezond.

Ingrediënten voor een stuk of 8 pancakes:

200 gr zelfrijzend bakmeel
2 eieren
2 dl sinaasappelsap (vers of uit pak)
225 gr magere kwark
1 zakje vanillesuiker
boter
stroop, suiker en/of vers fruit

Mix de kwark met sinaasappelsap en stort hier het bakmeel en de vanillesuiker in. Even mixen en dan een voor een de eieren erbij doen. Lekker even kloppen. Smelt in een kleine koekenpan een klontje boter en bak hierin de pannennnkoekjes. Gewoon een voor een. Koud zijn ze ook nog lekker.